אימון אישי – לא למבוגרים בלבד 

לא, זו לא מכונה: לא מכניסים ילד עם קשיים מצד אחד ויוצא ילד טוב ירושלים מהצד השני. אבל עם מאמן מקצועי, גישה מתאימה ותהליך מובנה – גם ילד עם בעיות קשב וריכוז קשות ביותר ימצא דרך שמתאימה לו להקשיב ולהתרכז

אימון אישי – לא למבוגרים בלבד 

תחום האימון האישי הוא תחום שהולך ומתפתח לכיוונים שונים: מאימון עסקי דרך אימון זוגי ועד לאימון אישי לילדים. ייחודיות האחרון נובעת מההבנה המהותית העומדת במרכזו ובזכותה הוא נולד: לילדים יש שאיפות אישיות וגם בעיות ומכשולים. מדובר בתהליך מורכב ומתוכנן, בו באות לידי ביטוי גישות שונות. ישנם מקרים ספציפיים בהם מומלץ לפנות לאימון אישי, אך התהליך הייחודי מתאים לכל ילד וילד משום שהוא מבוסס על תכנים המתאימים לגיל המתאמן ולצרכיו האישיים.

גישות לאימון אישי לילדים

ישנם סוגים שונים של אימונים אישיים לילדים. ניתן לבחור בין גישה הגורסת כי אימון פרטני (אחד על אחד) הוא המתאים ביותר למצבים מסוימים, גישה התומכת באימון קבוצתי עם יותר ממאמן אחד ואף גישה המעודדת אימון שמבוסס על פעילויות חוץ (ODT). הבחירה בין הגישות נעשית בהתאמה ספציפית כלפי המתאמן וצרכיו. ניתן למצוא ברשת עשרות מאמנים המתבססים על הגישות השונות ברחבי בארץ.

מתי כדאי לשלוח את הילד לאימון אישי?

לאימון אישי לילדים לא פונים רק כשחושבים שמשהו לא בסדר. ממש כמו אימון עסקי, רצוי להתחיל בתהליך במקביל להתפתחות אישיות הילד. אימון אישי לילדים הוא כלי מצוין עבור כל ילד באשר הוא, וישנה עלייה מתמדת במספר הפניות לאימון שכזה. עם זאת, ישנם אימונים המותאמים לסובלים מהפרעת ADHD, מלחצים רבים, אתגרים או קשיים התנהגותיים שונים והתהליך עוזר לילד להתמודד עם המכשולים הללו. בתהליכים שאינם מבוססים על קושי ספציפי, מטרת הפנייה לאימון תהיה לרוב להקנות לילד כלים להתמודדות נכונה בחייהם בהווה ובעתיד.

תהליך האימון

ראשית, עליכם לבחור מאמן המתאים לצרכים של ילדיכם. לאחר מכן, מתחיל האימון עצמו: האימון האישי, בדומה לאימון זוגי, מתחיל מזיהוי המגבלות והגורמים שמונעים התקדמות, התפתחות או הצלחה. בהמשך, המאמן והמתאמן יחשפו יחד את התכונות החיוביות והעוצמות שבילד. לאחר מכן הם יפרידו בין התכונות החיוביות לבין אלו השליליות.

השלב הבא הוא עידוד רצון ליצירה ולמימוש חלומות אצל המתאמן. באמצעות משחקים ופעילות מחשבתית שמקלה על הילד באופן התבטאותו ומיועדת להעצים את הכישורים האישיים של הילד, המאמן והילד יעברו שלבים שונים בשינוי הגישה של הילד, במטרה להתמודד עם אותם מכשולים והגשמת המטרות שהציב לפניו המתאמן. לכן, מומלץ לבחור מאמן שיתאים בצורה הטובה ביותר לצרכים של ילדיכם.

מה מותר ומה אסור?

אחרי שבחרתם מאמן לילדכם – הקפידו להיות חלק מהקשר בינו לבין ילדכם, אבל במידה. מצד אחד, מותר ורצוי להיות מעורבים (כמו בתחילת התהליך, שתצטרפו לפגישה הראשונה). מצד שני, אסור להתערב יותר מדי בשביל לשמור על הקשר הייחודי בין הילד למאמן. מומלץ להגדיר לילד את התחום הברור של היחסים בינו לבין המאמן האישי שלו, כך שיחוש ביטחון.

זכרו, אסור לגרום לילד לחשוב שהמאמן אמור להחליף אתכם, ההורים, הוא אינו אמור לחנך או "לתקן", אלא להשיג יחד עם הילד הישגים אישיים משמעותיים.

האימון האישי לילדים מעודד חשיבה עצמית ושינוי מציאות באמצעות חיזוק היכולות האישיות של הילד, כמו בדבריו של גלילאו גליליי: "אי אפשר ללמד אדם דבר. ניתן רק לעזור לו לגלות זאת מתוך עצמו".

השארת תגובה