אימון זוגי – מחליטים לשנות מציאות ביחד

האימון הזוגי זוהי הדרך הטובה ביותר להחזיר את מאפייני הזוגיות הייחודית של כל אחד ואחת מכם, ולהפריח מחדש את האהבה במערכת הזוגית.

אימון זוגי – מחליטים לשנות מציאות ביחד

הרעיון שמאחורי האימון הזוגי

אימון זוגי זהו תהליך שמאפשר לזוגות לעצור את שגרת היום-יום במטרה לבחון את חייהם המשותפים באור אחר. כמו באימון אישי לילדים או באימון עסקי, הרעיון הכללי שעומד מאחורי האימון הוא חשיבה משותפת של המאמן והמתאמנים על הקיים, על מה שהיו רוצים שישתנה ואיך. התהליך מחזיר את האהבה, ההערכה, השיתופיות, הנאמנות, השיוויון והכבוד ההדדי להיות חלק מרכזי ומהותי בזוגיות. באמצעות התאמת האימון לכל זוג באופן אישי, הערכים שחסרים להם חוזרים ומעוררים מחדש רגשות של אהבה וקרבה. לעיתים לצערנו בגלל בעיות תקשורת מגיעים בני זוג למצב שבו הדרך היחידה לפתרון שהם רואים היא גירושין. במצבים כאלו, גם הליכים כמו גישור גירושין, יכולים לקרות במקביל לאימון זוגי, במטרה לחזק את התהליך ולצאת ממנו מחוזקים יותר.

כיצד מתבצע אימון זוגי

עוד לפני שמתחילים את תהליך האימון הזוגי, מאמנים רבים ממליצים לשאול את עצמכם, הזוג, שתי שאלות מהותיות: הראשונה, האם אנחנו מחויבים לתהליך – האם יש בנו רצון ממשי לזוגיות יפה ובריאה. השנייה, האם נוכל להסיר את כל שכבות ההגנה שלנו ולהיות פתוחים לחלוטין בפניי המאמן שלנו, כזוג. אפקטיביות האימון עולה בהתאם למידה בה הזוג חושף ונפתח כלפי המאמן שהם בוחרים לו.

מרגישים שהזוגיות צריכה אימון? השאירו את פרטיכם ויחזרו אליכם בהקדם

באופן מפתיע, רוב הפגישות במהלך התהליך הזוגי לא נעשות יחד, אלא של אחד מבני הזוג עם המאמן, במטרה לשנות ולאפשר את עצמי ולא את האחר השותף לזוגיות עימי. אימון זוגי, למעשה, כמו אימון עסקי, אינו מחייב נוכחות והשתתפות של כל הנוגעים למערכת היחסים. מספיק שאחד מבני הזוג חש צורך באימון שכזה – וזה יהיה אימו ןזוגי לכל דבר ועניין, משום שהזוגיות תושפע ממנו לחלוטין. המשך התהליך כולל פגישות שבועיות, לרוב, ומשימות שיש להשיג בין פגישה לפגישה. מטלות אלא הן מעין יישום של הנושאים שנידונו באימון.

מה ההבדל בין מאמן זוגי למטפל זוגי?

האימון הזוגי, בדומה לאימון אישי לילדים, עוסק בהווה, מה שקורה 'כאן ועכשיו' ובחשיבה תוצאתית. חשיבה תוצאתית היא חשיבה המגדירה את המטרה אליה רוצים להגיע וממנה גוזרים את הכלים והדרך הנכונה להשגתה. הדגש באימון הזוגי, אם כן, היא על ההווה והעתיד, תוך שימת דגש על מטרות המתאמן. לעומת זאת, הטיפול רואה בהווה ובעתיד תוצר ישיר של אירועי והשפעות העבר. טיפול זוגי מציע למטופלים להסיר שכבות אבק מאירועים שליוו אותם בעבר הרחוק, ודוגל בכך שרק לאחר שיעברו תהליך של עיבוד אירועים קודמים יוכלו לשפר את הזוגיות שלהם. משמע, האימון מדגיש חזון זוגי משותף של בני זוג ואת הדרכים להשיגו. טיפול, מנגד, מדגיש התמודדות עם העבר בשביל לשפר את ההווה והעתיד.

מתי כדאי לפנות לאימון זוגי

האימון הזוגי, כמו אימון אישי או אימון עסקי, מתאים לכל זוג בכל שלב בחיים משום שביכולתו לחזק את הקשר הזוגי בכל נקודה שהוא נמצא בה. עם זאת, ישנם מצבים שהאימון הזוגי הוא חבל הצלה שיכול להחזיר את הזוגיות למקומה הטבעי והחיובי, קצת לפני שמאוחר מדי.

אם משעמם לכם זה עם זה, אתם מרגישים שאין לכם על מה לדבר, אתם עוסקים בעיקר בכעס והאשמות במקום להקשיב ולתמוך, כשהכל מלווה בתסכול עמוק – כנראה שכדאי לעצור ולפנות לאימון זוגי. המאמן הזוגי הוא איש מקצוע מיומן שיוכל לעזור לכם לחזק את הקשר או להצילו, בתנאי שאתם רוצים בכך, משום תהליך השינוי מתחיל ונגמר בכם.

5 שאלות שכדאי לשאול את עצמכם על הקשר הזוגי:

  • האם אתם מרגישים שאתם לא משקיעים מספיק בזוגיות שלכם?
  • האם יש ביניכם הרבה חיכוכים וויכוחים?
  • האם אתם מרגישים שמשהו השתנה לרעה בזוגיות?
  • האם אתם מאמינים בזוגיות שלכם ויודעים שהיא צריכה ויכולה להיות אחרת?
  • האם אתם רוצים ליצור עבורכם מציאות זוגית בריאה יותר?

אם עניתם כן על רוב השאלות, זה הזמן לפנות לאימון זוגי ולראות איך המציאות משתנה בזכותכם.
אך במידה והחלטתם להתגרש ואתם רוצים להקל על ההליך מומלץ לפנות לגישור גירושין